سیم و کابل

معرفی سیم و کابل

سیم و کابل

معرفی سیم و کابل

ویژگی های یک لوگو خوب چیست؟

طراحی لوگو یک مهارت کاربردی و مهم در دنیای امروز است که در هر کسب و کار و استارت آپی در یک برهه زمانی به آن نیاز پیدا می کند. امروزه لوگو یک جلوه بصری مهم شناخته می شود که می تواند در جذب مخاطب و شناساندن یک شرکت و یک مجموعه به مخاطبان هدف خود در جامعه، بسیار موثر و دقیق عمل کند. اما تمام این مزایا و موارد به طراحی آن بستگی دارد که باید با در نظر گرفتن ویژگی های مختلفی انجام شود.برای آگاهی از قیمت طراحی لوگو به سایت آرمکده مراجعه کنید. لوگو چیست؟ لوگو ها، آرم هایی هستند که به نمایندگی از یک سازمان یا شرکت معین از طریق یک تصویر بصری، قابل درک و تشخیص می باشند. یک آرم معمولاً شامل نمادها ، متن های اختصاری یا هر دو است. آرم ها اغلب توسط یک گرافیست با مشورت یک شرکت و کارشناسان بازاریابی ساخته می شوند. به طور کلی در مورد انواع این آرم ها می توان گفت سه دسته آرم وجود دارد که معمولا و غالبا به صورت ترکیبی استفاده می شوند. این سه دسته عبارتند از: Ideographs: تصاویر با فرم آزاد که می توانند کاملاً انتزاعی باشند. picographs: تصاویر نمادین و نمایشی. logotype: نمایش های متنی ساده ، مانند حروف اول یک شرکت. تصویر شماره یک ویژگی های یک لوگو خوب کدام اند؟ به طور کلی در مورد ویژگی های یک آرم و لوگو خوب می توان به چهار اصل مهم اشاره نمود که عبارتند از: باید مناسب با مخاطب باشد: همیشه بهترین آرم ها، جالب ترین آنها نیستند بلکه آرم هایی موفق هستند که بتوانند با مخاطبان هدف سازگار تر بوده و جذاب تر باشند. آرم ها باید به راحتی خواندنی باشند: در مورد این ویژگی می توان گفت آرم هایی که بتوانند به راحتی رمزگشایی شده و منظور خود را به مخاطب برسانند، می توانند موفق تر باشند. نشان واره ها باید متمایز باشند: در واقع آرم ها، نماد های بصری هستند که یکی از مهمترین ویژگی های آنها، باید متمایز بودن شان باشد. چرا که هر نماد باید حداقل در یک منطقه بتواند خود را به وسیله یک آرم یا نماد از دیگران متمایز سازد. آرم ها باید مقیاس پذیر باشند: در واقع در این رابطه باید گفت آرم ها باید بتوانند مقیاس ها و اندازه های متفاوتی داشته باشند و به راحتی متناسب با کاربرد های مختلفشان، مورد استفاده قرار گیرند. تصویر شماره دو مهمترین ویژگی های یک لوگو خوب از مهمترین ویژگی های دیزاین لوگو می توان به موارد مختلفی اشاره نمود که عبارتند از: نشان واره باید بتواند ذات برند شما را به مخاطب منتقل کرده و بفهماند. بهترین آرم ها، آرم هایی هستند که بتوانند به سرعت فلسفه و هدف برند و کسب و کار شما را بیان کنند. نشان واره ها باید بهترین سبک از میان انواع مدل های مختلف یک طراحی لوگو را داشته باشند. همانطور که گفتیم، آرم ها امروزه در سبک های مختلفی نظیر Wordmarks، Brandmarks، Combination marks، Emblems و ... طراحی می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بهتر است برای سفارش لوگو، طراحی آن را به گونه ای انتخاب کنید که نشان واره شما، شامل نام بیزینس و کسب و کارتان باشد. این نام می تواند به صورت خلاصه نیز بیان شود. رنگ و شکل دو ویژگی از مهمترین ویژگی های لوگو خوب است. در واقع رنگ باید علاوه بر اینکه بتواند مخاطب را جذب کند، باید یک رابطه ای با کسب و کار و شرکت یا سازمان شما داشته باشد. به عنوان مثال آرم ناسا شامل رنگ های قرمز، سفید و آبی است که بخش عمده آن آبی به رنگ آسمان و فضا است. همینطور شکل مهمترین ویژگی یک آرم است. به طور کلی لـوگو ها در اشکال مختلفی طراحی می شوند که از نظر روانشناسی، این نوع اشکال می تواند بیان کننده احساساتی خاص باشد. به عنوان مثال می توان گفت یک تصویر دایره ای می تواند نمادی از احساسات دوستانه و دعوت کننده و یک تصویر مثلثی می تواند بیانگر اقتدار، رهبری و تسلط باشد.  تصویر شماره سه دیگر ویژگی های مهم در طراحی logo  همچنین در پاسخ به اینکه ویژگی های یک لوگو خوب کدام اند؟ باید به ویژگی های دیگری نیز اشاره نمود که عبارتند از: طراحی لوگو باید ساده، انعطاف پذیر از نظر اندازه، مرتبط و زیبا باشد. این آرم ها باید طوری طراحی شوند تا به راحتی در ذهن و دل مشتریان و افراد قرار گرفته و مهم از آن در این جایگاه ماندگار شوند. شما می توانید با طراحی ظریف، در نظر گرفتن روانشناسی رنگ ها و اشکال و استفاده از جملات و عبارات خاص، این کار را انجام دهید. همچنین آرم ها باید طوری طراحی شوند تا بتوان از آن در جاهای مختلفی استفاده کرد. همچنین بهتر است از نام برند یا شرکت خود به صورت اختصاری یا بدون اختصار در نشان واره استفاده کنید. یکی دیگر از مهمبترین ویژگی هایی که باید در طراحی این نوع آرم ها و نشانه های بصری به آن توجه داشت، همیشگی بودن آن است. نشان واره باید طوری طراحی شود تا پس از یک برهه زمانی ارزش و اعتبار خود را با تغییراتی که در سبک زندگی، علم و ... ایجاد می شود، از دست ندهد. تصویر شماره چهار جمع بندی در نهایت باید گفت این جلوه های بصری و گرافیک است که بخش مهمی از هر مجموعه را تشکیل می دهد و می تواند مخاطبین و مشتریان بسیاری را به خود جذب کند. نشان واره یا logo عنصر کوچکی و مهمی از دنیای گرافیک است که در دنیای امروز به وفور کاربرد دارد و هر کسب و کاری با هر برند و نام و نشانی، به آن نیاز پیدا خواهد کرد. برای طراحی و ساخت یک لوگـو اصولی و حرفه ای، لازم است این کار توسط یک طراحی خبره که از مهارت بالا در طراحی، خلاقیت و روان شناسی و در کنار آن درک صحیح نیاز مشتری بهره مند است، انجام گیرد. شما می توانید برای طراحی های logo و جلوه های بصری خود، از طریق وب سایت ما این کار را انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد